۳ آبان ۱۴۰۳، ۹:۳۶

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان:

مناطق دریایی هرمزگان مواج و هوا بارانی خواهد بود

مناطق دریایی هرمزگان مواج و هوا بارانی خواهد بود

بندرعباس- کارشناس هواشناسی استان هرمزگان گفت: از امروز تا اواسط هفته آینده ناپایداری جوی و دریایی بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در استان پیش‌بینی می‌شود و در یا مواج خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرضیه سی‌سی پور با اشاره به آخرین وضعیت جوی استان هرمزگان اظهار کرد: برای امروز در ساعات صبح در سواحل و جزایر استان پدیده مه رقیق صبحگاهی را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: از ساعات ظهر در غربی‌ترین نقاط و جزایر استان و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات و مناطق مستعد استان افزایش ابر با احتمال رگبار پراکنده باران و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان عنوان کرد: در مناطقی که شرایط بارشی مهیا نیست، ناپایداری به صورت تند باد لحظه‌ای، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد؛ توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

وی ادامه داد: امروز دریای عمان و نیمه شرقی تنگه هرمز با افزایش بادهای جنوب شرقی متلاطم پیش‌بینی می‌شود، بیشینه سرعت باد در محدوده ۳۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا تا ۱۲۰ سانتی‌متر خواهد رسید.

سی‌سی پور بیان کرد: در ساعات بعدازظهر وزش بادهای نسبتاً شدید شمال غربی در جزایر غربی استان سبب مواج شدن دریا در این مناطق خواهد شد.

وی ادامه داد: وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب غربی تا شمال غربی به تدریج در ساعات بعدازظهر روز جمعه چهارم آبان تنگه هرمز و نقاطی از دریای عمان را البته با شدت کمتر در خلیج فارس در بر خواهد گرفت و تا ساعات شب روز سه شنبه ۸ آبان ماه تداوم خواهد داشت و سبب مواج شدن مناطق دریایی استان به ویژه خلیج فارس خواهد شد.

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان افزود: در این مدت بیشینه سرعت باد در خلیج فارس به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا تا ۲۰۰ سانتی‌متر خواهد رسید.

وی اظهار کرد: توصیه می‌شود در این مدت شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر استان بویژه بنادر غربی صورت پذیرد.

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: به لحاظ دمایی نوسانات دمایی، تغییرات ۱ تا ۲ درجه‌ای خواهد داشت.

کد خبر 6267055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha